Evaluare psihologică copii, adolescenți, adulți

Diagnoza şi evaluarea psihologică este premergătoare intervenţiei de consiliere sau de psihoterapie şi pentru realizarea ei, mai întâi se strâng informaţii de la client. Acestea din urmă conduc la emiterea ipotezelor diagnostice şi ulterior la obiectivele intervenţiei terapeutice.

Procesul de diagnoză şi evaluare psihologică se poate întinde pe mai multe şedinţe (între 3-5 ședințe), implicând folosirea mai multor mijloace de evaluare cum ar fi: interviul clinic, observaţia clinică, chestionare, teste standardizate, teste proiective etc. 

În urma evaluării, solicitantul evaluării (de ex., adultul, părinţii, tutorele copilului) va primi un raport de evaluare psihologică (contra cost), ce va conţine descrierea rezultatelor evaluării şi recomandări ce pot fi clar înţelese de către cititorii raportului (părinți, tutore, medic, personalul şcolii etc).

Rezultatele sunt confidențiale și vor fi puse la dispoziția unei terțe părți numai cu acordul subiectului evaluat (adult) sau cu acordul parinților, în cazul evaluării copilului.

  • Evaluarea psihologică este pentru:

    • persoane vârstnice până la 89 ani în vederea încadrării în grad de handicap

    • persoane adulte peste 18 ani – evaluare dificultăți emoționale, comportamentale și interpersonale.

    • adulți și adolescenți– evaluare modele de gândire, atitudinile față de sine și față de ceilalți, capacitatea observațională și răspunsurile emoționale la un material slab structurat

    • adolescenți cu vârste între 12 și 19 ani– evaluarea problemelor psihosociale cum sunt: tulburarea de alimentație, suicidul, probleme școlare, predispoziție spre violență/furie, concepția despre sine și probleme interpersonale; evaluează, de asemenea simptome asociate cu: tulburarea de conduită, tulburarea opoziționismului provocator, tulburarea depresivă majoră, anxietatea generalizată, stresul posttraumatic și dependența de substanțe

    • adolescenți cu vârste între 12 și 18 ani-evaluarea riscului pentru tulburări precum: ADHD, tulburare de conduită, personalitate antisocială, anxietate generalizată, fobie specifică, atacuri de panică, obsesii, compulsii, personalitate schizoidă, schizofrenie, enurezis nocturn, enurezis, encoprezis, tulburare bipolară, depresie, anorexie nervoasă, bulimie nervoasă, consum de substanțe

    • copii intre 7 si 12 ani-evaluarea riscului pentru tulburari precum: anxietate de separe, tulburari de eliminare(enurezis, encoprezis), fobie sociala, autism, Asperger, depresie, schizofrenie, fobie specifica, obsesii, compulsii, ticuri motorii si vocale, tulburare de stres posttraumatic, anxietate generalizata, tulburare de conduita, opozitionism, ADHD

    • copii între 3 si 10 ani –evaluarea mecanismelor adaptative utilizate cum sunt: simțul realității, procesele gândirii, autonomia, funcționarea defensivă, nevoi și pulsiuni, natura anxietăților, izolarea, proiecția, prefăcătoria, refularea și denegarea, anularea și ambivalența etc

    • copii între 3 si 7 ani-evaluare tulburari de conduită, depresie, fobie socială, tulburări alimentare, agresivitate, opoziționism, anxietate de separare, tulburări de somn, tulburare reactivă de atașament, autism, Asperger, ADHD

    • copii, adolescenți între 2 și 18 ani pentru încadrarea în grad de handicap

    • copii între 6-8 ani pentru determinarea gradului de pregătire pentru începerea ciclului elementar

    • copii între 4-7 ani pentru determinarea nivelului de dezvoltare motorie, cognitivă și psiho-socială 

    • copii între 0 și 3 ani pentru evaluarea nivelului de dezvoltare (QD)

    • Evaluarea psihologica pentru adolescenti presupune:

      • evaluare modele de gândire, atitudinile față de sine și față de ceilalți, capacitatea observațională și răspunsurile emoționale la un material slab structurat
      • evaluarea problemelor psihosociale cum sunt: tulburarea de alimentatie, suicidul, probleme scolare, predispozitie spre violenta/furie, conceptia despre sine si probleme interpersonale; evalueaza, de asemenea simptome asociate cu: tulburarea de conduita, tulburarea opozitionismului provocator, tulburarea depresiva majora, anxietatea generalizata, stresul posttraumatic si dependenta de substante
      • evaluarea riscului pentru tulburari precum: ADHD, tulburare de conduita, personalitate antisociala, anxietate generalizata, fobie specifica, atacuri de panica, obsesii, compulsii, personalitate schizoida, schizofrenie, enurezis nocturn, enurezis, encoprezis, tulburare bipolara,depresie, anorexie nervoasa, bulimie nervoasa, consum de substante

Cabinetul este autorizat de Colegiul Psihologilor din Romania (cod de înregistrare RUP 10B5241) și deține licențe de utilizare pentru instrumentele psihologice utilizate, colaborând cu furnizori acreditați.

Contact

CRISTEA (CIOCHINĂ) LAURA